• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62204
+
-

۴۷ اثر به جشنواره ملی  تئاتر و موسیقی کودکان راه یافت

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان اظهار کرد: ۴۷ اثر به چهارمین جشنواره ملی تئاتر و موسیقی کودکان«ائل» راه یافت. 

به گزارش مهر، مریم شعبانی در آیین رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره ملی تئاتر و موسیقی کودکان «ائل» و رونمایی از پوستر هفتمین جشنواره فیلم کوتاه و فیلم‌نامه‌نویسی زنجان که با مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد، گفت: سازمان فرهنگی شهرداری وظیفه خود می‌داند از همه سازمان‌ها، نهادها و افرادی که دغدغه فرهنگ و هنر این شهر را دارند در اجرای برنامه‌ها حمایت‌ کند. 

وی به پتانسیل‌های موجود در شهر زنجان اشاره کرد و افزود: هنرمندان زنجانی در عرصه‌های مختلف رقابتی همیشه گوی سبقت را ربوده‌اند. برای مطرح کردن چنین استعدادها و ظرفیت‌هایی که در گذشته با غفلت به حاشیه رانده شده‌اند به حمایت‌های سازمان‌ها و نهادهای مختلف نیاز داریم.  رئیس کمیته راهبردی چهارمین جشنواره ملی تئاتر و موسیقی کودکان «ائل» از حضور 2 شرکت‌کننده خارجی در این مسابقات خبر داد و گفت: 47 اثر از استان‌های مختلف به دبیرخانه رسیده است که از بین آنها ۹ اثر برگزیده دور اول مسابقات شناخته شده‌اند. 

شعبانی یکی از اقدامات مهم این جشنواره را برگزاری کارگاه‌های آموزشی تئاتر برای کودکان به همراه خانواده‌هایشان دانست و توضیح داد: هدف از برگزاری این کارگاه بازی و نمایش در خانه، نمایش کودک و تربیت اجتماعی، تجربه زندگی اجتماعی با نمایش و ارائه اصول نمایش تعلیم و تربیتی است.  

وی مهم‌ترین بخش جشنواره را حقوق شهروندی اعلام کرد و افزود: یکی از مشکلات جامعه امروز مشارکت نداشتن در کارهای گروهی است. از آنجا که مشارکت در کارهای گروهی تعهد، مسئولیت و اعتمادبه‌نفس را به همراه دارد باید از دوران کودکی و از طریق نمایش این مهم را به کودکان آموزش داد. آموزش از طریق نمایش تأثیر بسیار زیادی در کودکان دارد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید